Mentorprogramot hirdet az IFUA Nonprofit Partner, amelynek célkitűzése nonprofit szervezetek vagy kezdeményezések támogatása fejlesztési projektjeik megvalósításában mentorok segítségével.

Az IFUA Nonprofit Partner Közhasznú Nonprofit Kft. egy nonprofit szervezetekkel foglalkozó tanácsadó cég, melynek célja a nonprofit szervezetek hatékonyabbá, eredményesebbé tétele, társadalmi hatásuk növelése,
fenntartható működésük erősítése. Az IFUA Horváth társadalmi felelősségvállalási tevékenységének működtetésére alapították a cég partnerei 2009-ben.

Mit kínálunk?

Bármilyen szervezetről (üzleti vagy nonprofit) is legyen szó, előfordulhatnak olyan vezetési-szervezési problémák, új kezdeményezések indulásakor nehézségek, amelyek feloldása szükséges ahhoz, hogy az alaptevékenység és a társadalmi cél megvalósuljon. Az alábbiakhoz hasonló belső kihívásokhoz ad segítséget mentorprogramunk; szakmai kérdések megválaszolásával támogatjuk a szervezetet vagy a kezdeményezést a megoldás felé vezető úton, hogy a külső kihívások leküzdése már könnyebben menjen. A mentorprogramban az IFUA Horváth üzleti tanácsadó cég munkatársai segítenek üzleti tudásukkal: a tudását ajánljuk fel, az adott témához értő kolléga támogatja önkéntes módon a szervezetet / kezdeményezést.

A program során mentori támogatással keressük a választ ezekhez hasonló kérdésekre. Az IFUA Horváth munkatársait, mint önkéntes mentorokat kötjük össze a résztvevőkkel, a probléma / ötlet témája alapján hozzárendelve a megfelelő kollégát. 3-5 hónapos időtartamban, rendszeres találkozók során segíti a mentor a résztvevőt szakmai és módszertani tanácsokkal, választ ad a témában felmerülő kérdésekre és támogatja a résztvevőt a megoldás kidolgozásában üzleti oldalon szerzett tapasztalataival. Emellett az IFUA Nonprofit Partner munkatársai a nonprofit szektorban szerzett tapasztalataikkal egészítik ki az együttműködést.

Kiket várunk?

Programunk a nonprofit szektorban működő szervezetekre és kezdeményezésekre fókuszál, a náluk felmerülő vezetési-szervezési problémákra igyekszik megoldást találni, illetve új tevékenységek / projektek indításához tud támogatást adni.

Részvételi feltételek:

  • Nonprofit (társadalmi és / vagy környezeti haszonnal bíró) témával foglalkozik a szervezet / kezdeményezés (nem kikötés a nonprofit jogi forma)
  • Megfelelően kidolgozott és átgondolt a szervezet / kezdeményezés alaptevékenysége (nem kikötés formális szervezeti keretekkel rendelkeznie)
  • Minimum 3 fős csapattal rendelkezik (fizetett vagy önkéntes munkatársak)
  • Magyar nyelvterületen működik, földrajzi korlát nincsen, lehetőség van az online / hibrid (utóbbi preferált) részvételre
  • A program futamideje (3-5 hónap) alatt szervezetileg heti 4-6 órát rá tudnak szánni a részvételre
  • A részvételi díj 1 probléma / ötlet kezelésére vonatkozik
  • Nem pályázhat: politikai párt, párt által alapított alapítvány / egyesület, munkaadói, munkavállalói és gazdasági érdekképviseleti szervezet

Mi várható a szereplőktől?

A Mentorprogram során a résztvevők a mentorokkal dolgoznak szorosan együtt. Eddigi tapasztalatok alapján 2-2 mentort rendelünk egy-egy szervezet mellé (de ez témánként / programonként eltérhet). Az IFUA Nonprofit Partner munkatársai pedig a programmenedzsmentet támogatják.

Milyen ütemezéssel haladunk?

A jelentkezési időszakot követően február elején kezdődik a közös munka, amely hozzávetőlegesen május végéig tart.

A jelentkezésről bővebben:

Január 26-ig lehet jelentkezni a lenti űrlap kitöltésével a programba. Az érvényes jelentkezést követően (részletei lent) az IFUA Nonprofit Partner munkatársai elbírálják a beérkezett pályázatokat, ezek alapján kiválasztják azokat a szervezeteket, amelyeket személyes konzultációra invitálnak. A konzultáció során a probléma / ötlet részletes egyeztetésére kerül sor, az IFUA Nonprofit Partner munkatársai felmérik, hogy témában és terjedelemben illeszkedik-e a program kereteihez. Ezt követően értesítik azokat a jelentkezőket az értékelés eredményéről. A részvételi hozzájárulás díjának befizetését követően válik hivatalos résztvevővé a jelentkező.

A programba nem kiválasztott szervezeteknek is ajánlunk olyan módokat a képzési és tanácsadási portfóliónkból, amellyel tudjuk őket támogatni a problémájuk feloldásában. A kiválasztás azt célozza, hogy a program kereteinek megfelelő nagyságrendű projektek valósulhassanak meg mind terjedelemben, mind témában.

A program egyes lépéseiről bővebben:

  1. Előkészítési és programindítási szakasz: A probléma / ötlet témája alapján egy vagy két mentort rendelünk a szervezethez. A program nyitóalkalmaként (preferáltan) személyesen megvalósuló eseményt szervezünk az összes programrésztvevővel, ahol a program kereteit ismertetjük részleteiben. Ugyanezen az alkalmon a résztvevők megismerkednek a mentorral és közösen körvonalazzák a problémát / ötletet, elkészítenek közösen egy projekttervet, kidolgoznak egy lehetséges megoldási módszertant, valamint egyeztetik az együttműködésük kereteit (találkozók gyakorisága, együttműködés platformjai…).
  2. Projektek futamideje: Az egyeztetett projektterv szerint folyik a közös munka. Rendszeres találkozókon a projekttervben meghatározott feladatokat beszélik meg a résztvevők a mentorral, választ kaphatnak szakmai kérdéseikre, egyeztetnek a felmerülő dilemmákról. A találkozók között a résztvevők dolgoznak a megoldáson a mentor folyamatos szakmai és módszertani támogatása mellett. Az IFUA Nonprofit Partner munkatársai koordinálják és szakmailag támogatják a projekteket.
  3. Projektek zárása: A projektek témától függően eltérő időtartam alatt érnek véget, de legkésőbb május végén. Ekkor egy közös záró alkalmon tervezzük megosztani a programban született eredményeket a résztvevőkkel és mentorokkal.

A projektek definiálását és az első találkozót a mentorral személyesen bonyolítanánk le (természetesen online is megoldható, de preferált a személyes jelenlét). Ezt követően akár online, vagy személyesen történhet a közös munka a résztvevők és mentorok megegyezése alapján.

 

Milyen anyagi hozzájárulás szükséges?

A program low bono valósul meg, azaz a projekt megvalósításához a résztvevő szervezetek jelképes hozzájárulását kérjük: 60 000 HUF + ÁFA / szervezet / projekt.

Tapasztalatunk szerint a low bono projektek során a szervezetek munkatársai elkötelezettebben vesznek részt a projektmunkában és sikeresebben építik be a működésükbe a projekteredményeket, valamint komplexebb, még személyre szabottabb eredmények születhetnek az együttműködés során.

 

Jelentkezési feltételek

A jelentkezési űrlap kitöltése (LINK)

Jelentkezési határidő: 2024. január 26. 23:59

Kérdés esetén a uh.re1713552805ntrap1713552805tifor1713552805pnon@1713552805iaska1713552805b.all1713552805isc1713552805 email címen lehet érdeklődni.

A program menetrendjében és kereteiben való változtatási jogot az IFUA Nonprofit Partner fenntartja.

 

Kiválasztási kritériumok a szervezetek / kezdeményezések felé:

  • Az online jelentkezési űrlap hiánytalan kitöltése a jelentkezési határidőig
  • A jelentkezési űrlapon a probléma / ötlet megfogalmazásának alapossága
  • A probléma / ötlet kidolgozott, átgondolt és megvalósítható, a szervezet / kezdeményezés tagjai egyetértenek abban, hogy jelentős a szervezet / kezdeményezés életében
  • Társadalmilag és / vagy környezetileg hasznos témák
  • A „Részvételi feltételek” szakaszban leírtak teljesülnek

 

Reméljük, hogy a résztvevők között üdvözölhetjük!

Korábbi Mentorprogram tapasztalatok

2022-ben és 2023-ban jó hangulatú, sikeres Mentorprogramokat szervezetünk. A közös munkára vonatkozóan az alábbi visszajelzéseket kaptuk:

Fotók: Jaksa Áron

AZ IFUA Nonprofit Partner az IFUA Horváth társadalmi felelősségvállalási tevékenysége keretében működik.