Az IFUA Nonprofit Partner Közhasznú Nonprofit Kft. egy nonprofit szervezetekkel foglalkozó tanácsadó cég, melynek célja a nonprofit szervezetek hatékonyabbá, eredményesebbé tétele, társadalmi hatásuk növelése,
fenntartható működésük erősítése. Az IFUA Horváth társadalmi felelősségvállalási tevékenységének működtetésére alapították a cég partnerei 2009-ben.
Mit kínálunk?
Bármilyen szervezetről (üzleti vagy nonprofit) is legyen szó, előfordulhatnak olyan vezetési-szervezési problémák, új kezdeményezések indulásakor nehézségek, amelyek feloldása szükséges ahhoz, hogy az alaptevékenység és a társadalmi cél megvalósuljon. Az alábbiakhoz hasonló belső kihívásokhoz ad segítséget mentorprogramunk; szakmai kérdések megválaszolásával támogatjuk a szervezetet vagy a kezdeményezést a megoldás felé vezető úton, hogy a külső kihívások leküzdése már könnyebben menjen. A mentorprogramban az IFUA Horváth üzleti tanácsadó cég munkatársai segítenek üzleti tudásukkal: a tudását ajánljuk fel, az adott témához értő kolléga támogatja önkéntes módon a szervezetet / kezdeményezést.
A program során mentori támogatással keressük a választ ezekhez hasonló kérdésekre. Az IFUA Horváth munkatársait, mint önkéntes mentorokat kötjük össze a résztvevőkkel, a probléma / ötlet témája alapján hozzárendelve a megfelelő kollégát. 3-5 hónapos időtartamban, rendszeres találkozók során segíti a mentor a résztvevőt szakmai és módszertani tanácsokkal, választ ad a témában felmerülő kérdésekre és támogatja a résztvevőt a megoldás kidolgozásában üzleti oldalon szerzett tapasztalataival. Emellett az IFUA Nonprofit Partner munkatársai a nonprofit szektorban szerzett tapasztalataikkal egészítik ki az együttműködést.
Kiket várunk?
Programunk a nonprofit szektorban működő szervezetekre és kezdeményezésekre fókuszál, a náluk felmerülő vezetési-szervezési problémákra igyekszik megoldást találni, illetve új tevékenységek / projektek indításához tud támogatást adni.
Részvételi feltételek:
- Nonprofit (társadalmi és / vagy környezeti haszonnal bíró) témával foglalkozik a szervezet / kezdeményezés (nem kikötés a nonprofit jogi forma)
- Megfelelően kidolgozott és átgondolt a szervezet / kezdeményezés alaptevékenysége (nem kikötés formális szervezeti keretekkel rendelkeznie)
- Minimum 3 fős csapattal rendelkezik (fizetett vagy önkéntes munkatársak)
- Magyar nyelvterületen működik, földrajzi korlát nincsen, lehetőség van az online / hibrid (utóbbi preferált) részvételre
- A program futamideje (3-5 hónap) alatt szervezetileg heti 4-6 órát rá tudnak szánni a részvételre
- A részvételi díj 1 probléma / ötlet kezelésére vonatkozik
- Nem pályázhat: politikai párt, párt által alapított alapítvány / egyesület, munkaadói, munkavállalói és gazdasági érdekképviseleti szervezet
Mi várható a szereplőktől?
A Mentorprogram során a résztvevők a mentorokkal dolgoznak szorosan együtt. Eddigi tapasztalatok alapján 2-2 mentort rendelünk egy-egy szervezet mellé (de ez témánként / programonként eltérhet). Az IFUA Nonprofit Partner munkatársai pedig a programmenedzsmentet támogatják.
Milyen ütemezéssel haladunk?
A jelentkezési időszakot követően január végén kezdődik a közös munka, amely 3-5 hónapig (témától függően), de legkésőbb június végéig tart.
A jelentkezésről bővebben:
December 16-ig lehet jelentkezni a lenti űrlap kitöltésével a programba. Az érvényes jelentkezést követően (részletei lent) az IFUA Nonprofit Partner munkatársai elbírálják a beérkezett pályázatokat, ezek alapján kiválasztják azokat a szervezeteket, amelyeket személyes konzultációra invitálnak. A konzultáció során a probléma / ötlet részletes egyeztetésére kerül sor, az IFUA Nonprofit Partner munkatársai felmérik, hogy témában és terjedelemben illeszkedik-e a program kereteihez. Ezt követően értesítik azokat a jelentkezőket az értékelés eredményéről. A részvételi hozzájárulás díjának befizetését követően válik hivatalos résztvevővé a jelentkező.
A programba nem kiválasztott szervezeteknek is ajánlunk olyan módokat a képzési és tanácsadási portfóliónkból, amellyel tudjuk őket támogatni a problémájuk feloldásában. A kiválasztás azt célozza, hogy a program kereteinek megfelelő nagyságrendű projektek valósulhassanak meg mind terjedelemben, mind témában.
A program egyes lépéseiről bővebben:
- Előkészítési és programindítási szakasz: A probléma / ötlet témája alapján egy vagy két mentort rendelünk a szervezethez. A program nyitóalkalmaként (preferáltan) személyesen megvalósuló eseményt szervezünk az összes programrésztvevővel, ahol a program kereteit ismertetjük részleteiben. Ugyanezen az alkalmon a résztvevők megismerkednek a mentorral és közösen körvonalazzák a problémát / ötletet, elkészítenek közösen egy projekttervet, kidolgoznak egy lehetséges megoldási módszertant, valamint egyeztetik az együttműködésük kereteit (találkozók gyakorisága, együttműködés platformjai…).
- Projektek futamideje: Az egyeztetett projektterv szerint folyik a közös munka. Rendszeres találkozókon a projekttervben meghatározott feladatokat beszélik meg a résztvevők a mentorral, választ kaphatnak szakmai kérdéseikre, egyeztetnek a felmerülő dilemmákról. A találkozók között a résztvevők dolgoznak a megoldáson a mentor folyamatos szakmai és módszertani támogatása mellett. Az IFUA Nonprofit Partner munkatársai koordinálják és szakmailag támogatják a projekteket.
- Projektek zárása: A projektek témától függően eltérő időtartam alatt érnek véget, de legkésőbb június végén. Ekkor egy közös záró alkalmon tervezzük megosztani a programban született eredményeket a résztvevőkkel és mentorokkal.
A projektek definiálását és az első találkozót a mentorral személyesen bonyolítanánk le (természetesen online is megoldható, de preferált a személyes jelenlét). Ezt követően akár online, vagy személyesen történhet a közös munka a résztvevők és mentorok megegyezése alapján.
Milyen anyagi hozzájárulás szükséges?
A program low bono valósul meg, azaz a projekt megvalósításához a résztvevő szervezetek jelképes hozzájárulását kérjük: 50 000 HUF + ÁFA / szervezet / projekt.
Tapasztalatunk szerint a low bono projektek során a szervezetek munkatársai elkötelezettebben vesznek részt a projektmunkában és sikeresebben építik be a működésükbe a projekteredményeket, valamint komplexebb, még személyre szabottabb eredmények születhetnek az együttműködés során.
Jelentkezési feltételek
A jelentkezési űrlap kitöltése (LINK)
Jelentkezési határidő meghosszabbítva: 2023. január 13. 23:59
Kérdés esetén a uh.re1695919332ntrap1695919332tifor1695919332pnon@1695919332yrod.1695919332akral1695919332gob1695919332 email címen lehet érdeklődni.
A program menetrendjében és kereteiben való változtatási jogot az IFUA Nonprofit Partner fenntartja.
Kiválasztási kritériumok a szervezetek / kezdeményezések felé:
- Az online jelentkezési űrlap hiánytalan kitöltése a jelentkezési határidőig
- A jelentkezési űrlapon a probléma / ötlet megfogalmazásának alapossága
- A probléma / ötlet kidolgozott, átgondolt és megvalósítható, a szervezet / kezdeményezés tagjai egyetértenek abban, hogy jelentős a szervezet / kezdeményezés életében
- Társadalmilag és / vagy környezetileg hasznos témák
- A „Részvételi feltételek” szakaszban leírtak teljesülnek
Reméljük, hogy a résztvevők között üdvözölhetjük!
Korábbi Mentorprogram tapasztalatok
2022. októberében zárult a Mentorprogram első évada. Az alábbi visszajelzéseket kaptuk a közös munkára vonatkozóan:
Fotók: Jaksa Áron
AZ IFUA Nonprofit Partner az IFUA Horváth társadalmi felelősségvállalási tevékenysége keretében működik.