Cél
Jól körülhatárolható vezetési-szervezési probléma feloldása, vagy új tevékenység / projekt kidolgozásának támogatása
Célcsoport
Nonprofit szervezetek és kezdeményezések, társadalmi vállalkozások
Ki vesz részt benne?
IFUA Horváth önkéntesek, IFUA Nonprofit Partner kollégáinak koordinációjával és nonprofit szakértelmével
Időtartam
A program időtartama fix, jellemzően 2-3 hónapos közös munka a résztvevővel
Munkamódszer
Önkéntesek támogatásával a résztvevő (nonprofit) dolgoz ki egy megoldást
Jelentkezés
A következő Mentorprogramra a lenti linken tudsz jelentkezni. Amennyiben nincs most aktív jelentkezési időszak, kérlek nézz vissza később, vagy vedd fel a kapcsolatot velünk elérhetőségeinken.
A Mentorprogram a nonprofit szektorban működő szervezetekre és kezdeményezésekre fókuszál, a náluk felmerülő vezetési-szervezési problémákra igyekszik megoldást találni, illetve új tevékenységek / projektek indításához tud támogatást adni. Önkéntes mentorként kapcsolódnak be az IFUA Horváth üzleti tanácsadócég munkatársai, akik szakértelmükkel támogatják a résztvevőket, innen a szakmai önkéntes program elnevezés.
Vajon eléri a szervezet azt a célt, amire létrejött? Hogy tudnánk ezt mérni? Hogyan lesz egyértelmű a cél a munkatársak, önkéntesek, támogatók számára?
Nem tiszta, pontosan kinek mi a felelőssége? Hogy lehetne az ebből adódó konfliktusokat megelőzni, hatékonyabbá tenni az együttműködéseket? Megnőtt a szervezet, de még mindig mindent az alapító csapat csinál? Hogy lehetne ezen javítani? Hogyan lehetne gördülékenyebbé, erőforrás takarékosabbá tenni a működést?
Hogyan érdemes egy társadalmi vállalkozást elindítani? Miket érdemes előtte végiggondolni? Milyen szempontok mentén érdemes újragondolni egy már működő társadalmi vállalkozást? Hogyan érdemes a költségeken optimalizálni, árazási kérdéseket mérlegelni?
Hogyan lehet önkénteseket hosszú távon is elkötelezetté tenni? Hogy lehet hatékonyan lebonyolítani sokszereplős programokat / kezdeményezéseket? Milyen IT eszközökkel lehet mindezt támogatni? Hogyan érdemes alkalmazni a már meglévő IT eszközöket?
A megnövekedett Alapítvány működési modelljének, folyamatainak, valamint stratégiájának átgondolása volt a projekt célja. A mentorok elméleti anyagokkal, valamint módszertani segédeszközökkel támogatták az alapítót a kiemelt témák kidolgozásában. A projekt eredményeként körvonalazódtak a kritikus tevékenységek, melyekre többlet erőforrás szükséges, valamint összeállt egy akciólista a hosszú távú célok megvalósításához.
A projekt célja a Szövetkezet által működtetett társadalmi vállalkozások árazásának áttekintése, valamint a pozícionálás újragondolása volt. A közös munka során a mentorok támogatták a NAF felelőst az árazási kalkulációk összeállításában, a versenytársak és értékajánlat alapján a piaci pozíció definiálásában. A projektet követően a javaslatokat átültették a gyakorlatba, a használt sablonokat ezután is tudja használni a szervezet jövőbeli kalkulációkhoz.
A RÉS Alapítvány szervezetfejlődésének új szakaszában az alapítvány vezetőjét támogattuk abban, hogy áttekintsük a szervezet folyamatait, a különböző szerepköröket, az ő új feladatait, kereteit, lehetőségeit annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokat minél hatékonyabban használják, valamint új erőforrásokat lehessen bevonni a szervezet működésébe. Ennek köszönhetően olyan új, a szervezet további fejlődését, a működési stabilitását segítő feladatokra, erőforrásokra is volt tere és lehetősége fókuszálni, amiben jó, magáénak érez, és a szervezet hosszútávú fejlődését, láthatóságát támogatják.
A Tehetségprogram több egyetemen fut párhuzamosan, és ezek között már most is léteznek együttműködési pontok. A cél egy olyan hosszú távú szemlélet és építkezés megalapozása volt, amely túlmutat az első év működésén és segít a különböző egyetemi csapatok munkájának összehangolásában. Annak érdekében, hogy átgondolt, átfogó stratégiát dolgozhasson ki a szervezet, a belső együttműködési folyamatok felülvizsgálata mellett fókuszba került a partnerszervezetekkel való kapcsolattartás, a marketing folyamatok menedzsmentje, illetve a növekedési és terjeszkedési irányok felmérése és értékelése.
Központi email cím:
kapcsolat@nonprofitpartner.hu
Hivatalos név:
IFUA Nonprofit Partner Közhasznú Nonprofit Kft.
Alapítás éve:
2009
Székhely:
1117 Budapest, Buda-part tér 2.
Adószám:
14603204-2-43
Cégjegyzékszám:
01 09 911437